בניית אתר אינטרנט – 10 דברים שחשוב לוודא לפני

חתימה על הסכם בניית אתר

החלטתם לבנות אתר לעסק שלכם שיהיה לכם ייצוג ברשת הדיגיטלית. נפלא! וחשוב מאוד. אבל אם זו פעם ראשונה שלכם כדאי שתדעו מה חשוב לשאול ולוודא לפני שאתם סוגרים עיסקה על בניית אתר

בניית אתר לעסק בפעם הראשונה זה כמו לידה ראשונה. לא יודעים כל מה שצריך, מה להכין ובכלל לקראת מה אתם הולכים. ישנו את הריגוש ההתחלתי הנה החלטתי אני בונה אתר. אבל מה עכשיו?

מה צריך קודם? מה צריך לשאול? מה צריך להביא ולהכין על מנת להגיע ליעד בצורה הכי מהירה הכי טובה והכי נכונה.

אז הכנתי לכם סיכום של 10 הדברים הכי חשובים שכדאי לבדוק ולהיות מוכנים אליהם כדי שלא תיפלו בפח ותחוייבו על דברים אחרי שכבר סגרתן.ם עיסקה. כי לא ידעתן.ם ולא שאלתם.

אז הנה מתחילים – 10 הדברים החשובים לבדיקה לפני סגירת עיסקה בבנית אתר האינטרנט שלכם.

1. כתובת דומיין של אתר האינטרנט שלכם

לפני שאפשר בכלל להתחיל צריך דומיין. דומיין זו כתובת האינטרנט של האתר שלהם.

היום אומנם מעטים המקרים בהם באמת מקלידים את הכתובת, אלא מגיעים אליה בקישור מפרסום בפייסבוק או מחיפוש בגוגל. אבל עדיין כדאי מאוד שהכתובת תהיה פשוטה, קליטה ושכתובת תכלול את מושא ידיכן.ם. כלומר: אם אתן.ם מעצבי פנים כדאי מאוד שהכתובת שלכם תכלול את המילה design, אם אתן.ם שיפוצניקים כדאי שהכתובת אתר האינטרנט שלכם יכלול את המילה renovation, אם אתן.ם עוסקים בתיווך real estate… טוב בטח הבנתן.ם אותי ועכשיו אני כבר חופרת 😉

#*# שימו לב!! חשוב גם לוודא שכתובת הדומיין תהיה בבעלותכם ופרטי הגישה לניהול הדומיין תהיה שלכן.ם ולא דרך החברה אליהם פניתם. אתם לא רוצים להיות תלויים באף אחד.

(דומיין עולה בסביבות 75 שח לשנה)

לחצו כאן ובדקו אם כתובת האינטרנט שאתם רוצים תפוסה

2. איחסון

רכישת דומיין אינה מספיקה שכן כתובת היא רק הכתובת, וזהו. מעבר לזה צריך שרת איחסון שיכיל את כל האתר שלכם. את התמונות, העמודים התכנים המאמרים, דפי הנחיתה וכיוצ"ב ובאלו. חשוב מאוד לוודא ששרת האיחסון שבו הולכים לאחסן את האתר שלכן.ם נמצא באותה המדינה אליה פונה קהל היעד שלכן.ם, שכן זה מאוד משפיע על המהירות וגם על הדירוג של גוגל אותכם. כמו כן מומלץ שחברת האיחסון תהיה טובה ומהירה בעצמה ( קלאודוייז, יופרסס הם המובילים)

עלות איחסון אתר תדמית הינה החל מ 35 שח לחודש. עלות אתר קטלוג עם הרבה תמונות עם הרבה מוצרים החל מ 45 לחודש וכן הלאה.

3. תוכן שיווקי ואיפיון

רוב החברות לא מספקות שירות כתיבת תכנים מקצועית ושיווקית כחלק מהעיסקה, " ודואגים" לציין את זה רק לאחר סגירת העיסקה. ומבקשים מכם, ההמומים לספק תכנים. אם נדמה לכם שלכתוב תוכן לאתר כל אחד יכול, כי בכל זאת זה העסק שלי ואני יודע עליו הכל, אתם טועים. ובגדול! כתיבת תכנים חשובה מאוד, צריך לדעת לאפיין את אתר אינטרנט, את עמוד הבית, בצורה שתהיה חווית משתמש חיובית, שהגולש יהנה, יסתכרן וירצה להמשיך לצפות באתר ואף כמובן להיכנס לעמודים נוספים ולבסוף ליצור התקשרות. שהרי בשביל זה אתן.ם בונים את האתר!

חשוב מזה! התוכן צריך להיכתב מתוך הבנה של קידום שכן גוגל " קורא" את האתר שלכן.ם, וככה הוא לומד עליכן.ם ובהתאם הוא מדרג אותכם בתוצאות חיפוש שלו. עכשיו, אתן.ם חושבות.ים שאתן.ם יודעים מה כל הפרמטרים שצריך להתחשב בהם בכתיבת תכנים כל מנת שתדורגו ותתרגטו כמו שצריך ע"י גוגל?! אם לא למדם קידום אורגני אז אתן.ם לא! ואם מישהו יחפש נגיד שרברב ברמת גן… אתן תופיעו אולי בעמוד 15 בתוצאות… ומי ימצא אותכם? על זה תקראו עוד בסעיף 4 הכנה לקידום.

אז באופן כללי כתיבת תכנים עולה ל150 מילים בין 300-650 שח אצל כותבי התוכן המקצועיים. אז כדאי לכן.ם לבדוק אם זה כלול בעיסקה ואם אתן.ם מקבלות.ים איפיון מסודר מול כותב תוכן מקצועי וכתיבת תכנים שיווקים.

4. הכנה לקידום אתר האינטרנט בשלב הבנייה

בהמשך לסעיף הקודם, הבנתם את חשיבות כתיבת התכנים מבחינת קידום. אי לכך לפני שאתן.ם בכלל באים לכתוב תכנים מול כותב תוכן, כדאי לכם לחשוב איזה מילות מפתח אתן.ם רוצים לכתוב לפיהם לפחות לעמוד הבית.

למה אני מתכוונת אתן שואלים? מה הגולש צריך לכתוב בשורת החיפוש כדי למצוא אותכם? מתקן אופניים בירושלים?, חנות בגדים לחרדיות בבני ברק? מעצבת פנים סגנון מודרני?

מה המילה שהכי מתאימה שאם יקליד המשתמש, הוא צריך לקבל אותך?

מצאתם את המילה? המילה הזו צריכה לחזור בכתיבת התוכן שלכן.ם, בעמודים ובמאמרים. והכי חשוב – זו המילה שצריכה להופיע בכותרות של העמוד.

זה על רגל אחת. אבל חשוב שתוודאו את זה ולא תצטרכו לבצע אופטמיזציה לתוכן מחדש אחרי שסיימתן.ם את האתר. ולא תבינו למה אף אחד לא מוצא אותכם. תאלצו לשלם כספים נוספים לכותבי תוכן מקצןעיים. תסגרו את הפינה הזו בשלב סגירת העיסקה.

5. פלטפורמה שבה יבנה האתר האינטרנט שלכם

הכי מומלץ לבנות אתר בפלטפורמת וורדפרס, (מערכת קוד פתוח) ולא בקוד של חברה מסוימת (קטנה או גדולה, מותאם אישית או בנוי ומקוסטם אליכם) , שכן, כל שינוי קטן שתצטרכו יעלה הרבה כסף, לא תוכלו לעבור חברה שכן הקוד שלהם, חתונה קתולית לכל דבר ועניין. לא מומלץ!!! תתייעצו עם אחרים שבנו אתרים, תשאלו, תחכימו, תמיד טוב עוד דעה.

בניית אתר וורדפרס

אתר אינטרנט בפלטפורמת וורדפרס הוא הכי נכון! האתר תמיד יהיה מעודכן וללא עלות שכן וורדפרס הוא מערכת בקוד פתוח ( במילים פשוטות חינמי לכל דבר ועניין. כן כן שמעתם נכון) שכל הזמן מתעדכן. גם חשוב שתמיד תוכלו להחליף את החברה הבונה, וכל בונה אתרים חדש שתבחרו, שבונה בוורדפרס, יוכל בקלות להשתלט על האתר ולטפל בו. מיליוני אתרים נבנים היום בוורדפרס והוא הפלטפורמה המובילה בשוק. יש לא מילוני תוספים לכל דבר שרק צריך (ווקומרס לינויות, גלריות שונות, שדות מותאמים אישית, סליידרים, טפסים, ומה לא, הרוב הגדול חינמי ומעולה לשימוש ויש גם תוספי פרימיום שנותנים אפשרויות יותר רחבות, וגם הם לא עולים יקר בכלל. 

6. גיבויים לאתר האינטרנט

יש לוודא שחלק מהעיסקה היא שמבתעים גיבויים אוטומטים אחת ליום ונשמר גיבוינשל לפחות שבוע מגובה.

שאם מחר יפרץ האתר, או תעשו איזה עידכון ומשהו ישתבש יש לכם מאיפה חהוציא גיבוי ושלום על ישראל.

7. אבטחה.

סעיף 6 מביא אותנו לסעיף הזה. וודאו שתהיה לכם אבטחה לאתר כנגד פריצות ( עד כמה שניתן כן?…אין 100% תזכרו

8. נגישות.

שימו לב לחוקים החדשים לגבי נגישות אתר. מאוד חשוב להוסיף נגישות לבניית אתר. עליכם לוודא מול גורמים מקצועיים מה רמת הנגישות (ישנן 4 רמות נגישות) הנדרשת מכם, שהיא מחושבת לפני ההכנסה בשנה ואו אם אתן נותני שירות או לא (לדוגמא בנק, משרד ממשלתי מוזיאון וכו)

באתר של איגוד האינטרנט הישראלי תמצאו שאלון עם כמה שאלות קצרות ובסופו יגידו לכם האם אתן מחוייבים בנגישות – לחצו כאן למעבר לשאלון

9. התאמה למובייל.

חשוב מאוד לוודא בשלב העיסקה שבניית האתר כוללת התאמה למובייל שכן כיום 75% גולשים מהנייד. אין הרבה מה לפרט פה.

10. הבילדר, ונוחות השימוש שלכם לאחר סיום בניית האתר. ובקיצור – אלמנטור

בה' שלב בניית האתר הסתיים וקיבלתם את האתר שלכם. מה עכשיו? איך מעדכנים? מחר תרצו חשנות משהו באחד העמודים… תצטרכו את החברה? אז לא!!!

חשוב לוודא שתקבלו מערכת נוחה וידידותית לשימוש, שתקבלו הדרכה על הזנת תכנים מהחברה.

כיום 5 מיליון אתרים משתמשים בבילדר ( בונה אתר) של אלמנטור. בילדר הוא למעשה העורך של בעמודים. ואלמנטור הוא בילדר בשיטת תפוס וגרור. ממש כמו קאנווה. תופסים אובייקט ( כותרת או תמונה או אייקון או טופס ) וממקמים בחלון. ניתו להקטין ולהרחיב עמודות וזה הבילדר הכי נוח שקיים מכל הבילדרים שיש. גם תשמחו לדעת שישראלים פיתחו אותו והיום הוט תופס נתח גדול מהשוק. אין דבר כמעט שלא תוכלו לעשות ללא שום שימוש בקוד.

יש המון סרטוני יוטיוב גם שמסבירים על כל דבר ודבר איך עושים ולא רק של חברת אלמנטור אלא של רבים נוספים.

לאלמנטור יש אלפי תוספים חינמיים ופרו לכל דבר שצריך כולל עבוא חנות כדי לקבל את העיצוב היפה ביותר שיש בהכי קלות ומהירות שיש.

טוב מקווה שהצלחתי לעשות לכם קצת סדר. ולדאוג שתקבלו את הטוב ביותר. ואל תשכחו זה קצת קשה אבל בסוף זה משתחרר😉

בהצלחה עם הבייבי החדש שלכם, תגדלו אותו בנחת ותשקיעו בו🤩😍

מעוניינים באתר קטלוג?

דילוג לתוכן